Ahoj, potřebuji pro svůj projekt spínat motorek ze stěračů. Adaptér pro 12V mám. Abych mohl přepínat motorek do obou směrů otáčení je potřeba H-mustek. Na ebay jsem našel http://www.ebay.com/itm/Dual-H…..1c39a6b868 . Nicméně si nejsem jistý. zda motorek ze stěračů je krokový. Potřebuji v určitých intervalech sepnout na minutu motorek jedním směrem a po čtyřech hodinách zase na druhý směr. Jde to vyřešit i jinak? Omlouvám se za laický dotaz. Děkuji.
Zdravím.
Nejsem expert na auta, ale nevěřím, že by na stěrače dávali krokové motory.
Na 90% předpokládám, že to bude obyčejný stejnosměrný motor s převodovkou a s nějakým koncovým spínačem.
Co se stane, když na vinutí toho motoru přivedeš napětí?
Jestli se točí, je to stejnosměrný motor.
Krokový motor by jen o kousek „cuknul“ a k dalšímu pootočení by bylo třeba přivést napětí na jinou kombinaci vývodů vinutí.
Každopádně, H-můstek je možné použít jak na krokové, tak na stejnosměrné motory.
U krokových je pro otáčení třeba pomocí nějakého ovladače zajistit neustálé přepínání logických stavů na vstupu do toho můstku.
U stejnosměrných stačí jen nastavit jeden logický stav pro jeden směr a druhý logický stav pro druhý směr.
Informace o řízení stejnosměrných motorů se dají najít v katalogovém listu k tomu můstku:
http://www.alldatasheet.com/da…..L298N.html
(na straně 6 dole)
Příklad řízení krokových motorů je na straně 13. Je tam využitý ještě další obvod L297, ale místo něj je možné použít RasPi a tu funkci přepínání signálů naprogramovat.
Důležitá věc, na kterou je třeba myslet, je to, že ten tvůj odkazovaný H-můstek dokáže řídit motory s maximálním proudem 2A!
Takže si zjisti, kolik ten tvůj stěračový motor odebírá proudu.
Pokud by odebíral větší proud, tak by se to přepínání muselo řešit jinak (nějakým vlastnoručně vyrobeným můstkem s výkonnějšími spínacími prvky).
admin
1 Guest(s)